Artykuł sponsorowany

Jak zweryfikować kosztorys z ubezpieczalni?

Jak zweryfikować kosztorys z ubezpieczalni?

Jeżeli nasz samochód został uszkodzony wskutek zdarzenia drogowego, które nie nastąpiło z naszej winy, powinniśmy jak najszybciej zgłosić szkodę komunikacyjną ubezpieczycielowi. Szkoda ta zostanie zlikwidowana z polisy OC sprawcy. Dokonane może to zostać na dwa sposoby, zależnie od naszej woli: firma ubezpieczeniowa sama zorganizuje naprawę pojazdu albo też wypłaci odszkodowanie.

W jaki sposób ustalona zostanie wysokość odszkodowania, jeśli wybierzemy tę drugą opcję? Wszystko zależy tu od rzeczoznawcy ubezpieczyciela i specjalistycznego programu, z pomocą którego stworzy on kosztorys. Uwzględnić musi przy tym takie czynniki, jak model i rocznik pojazdu, ceny części zamiennych potrzebnych do dokonania naprawy, ceny potrzebnych materiałów lakierniczych, stawki za roboczogodzinę w danym regionie.

Może się okazać, że wyliczone w ten sposób koszty przekroczą wartość samochodu, i wówczas stwierdzona zostanie szkoda całkowita – tłumaczy przedstawiciel firmy BRYKSA EXPERT. – Niestety może być również i tak, że ubezpieczyciel zaniży wycenę szkody komunikacyjnej.

Weryfikacja wyceny szkody komunikacyjnej to dobry pomysł

Rzeczoznawcom pracującym dla firm ubezpieczeniowych zdarza się niestety nieuwzględnianie wszystkich uszkodzeń, korzystanie z nieaktualnych cenników albo wpisywanie do kosztorysu ceny tanich zamienników, zamiast części oryginalnych. Przy wizycie w warsztacie okazuje się potem, że nie otrzymaliśmy kwoty wystarczającej na przywrócenie naszemu pojazdowi stanu sprzed wypadku.

Dlatego właśnie weryfikacja wyceny szkody komunikacyjnej to usługa, z której zwykle warto skorzystać. Obiektywni specjaliści z firmy odszkodowawczej, posiadający stosowne kwalifikacje i doświadczenie, przeanalizują dokumentację przedstawioną przez towarzystwo ubezpieczeniowe. Jeżeli wykryją jakiekolwiek nieprawidłowości w kosztorysie i tym sposobem udowodnią, że wypłacone świadczenie było za niskie, uzyskamy podstawę do reklamacji i ubiegania się o dopłatę. Składamy wtedy odpowiedni wniosek i czekamy – maksymalnie trzydzieści dni, ponieważ zgodnie z prawem tyle czasu na jego rozpatrzenie ma ubezpieczyciel.

A co jeśli udzieli nam on odpowiedzi odmownej? To jeszcze nie koniec, w takiej sytuacji możemy bowiem wystąpić na drogę sądową. Wydłuży to walkę o należące się nam pieniądze, ale w większości przypadków warto to zrobić.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.