Kiedy przekładnia kierownicza nadaje się do naprawy, kiedy do regeneracji, a kiedy do wymiany?
Aby jazda samochodem była bezpieczna, musi być w pełni sprawny. Niektóre awarie można usunąć szybko, a niekiedy konieczna jest gruntowna naprawa uszkodzonego elementu. Jak jest w przypadku przekładni kierowniczej, bez której jazda nie byłaby możliwa? Kiedy można ją naprawić, a kiedy zregenerować? Sprawdźmy, w jakich przypadkach wymiana na nową to konieczność.
Czym jest przekładnia kierownicza?
Przekładnia kierownicza nazywana jest również maglownicą. Bez wątpienia jest to jeden z istotniejszych elementów każdego pojazdu uważany za przedłużenie rąk kierowcy. Wszystko ze względu na to, że maglownica odpowiada za połączenie kierownicy z kołami samochodu. To dzięki temu elementowi, kiedy ruszymy kierownicą zmienia się położenie kół, a co za tym idzie kierunek jazdy. Dlatego wszelkie niepokojące objawy w pracy przekładni kierowniczej warto skonsultować ze specjalistami takimi, jak firma zajmująca się naprawami i regeneracją urządzeń z zakresu mechaniki precyzyjnej Skraw-Met.
Przeczytaj również: Jak przebiega regeneracja przekładni kierowniczej?
Jakie są najczęstsze objawy niepoprawnie działającej przekładni kierowniczej?
Jednym z charakterystycznych objawów zużytej przekładni kierowniczej jest słyszalne stukanie podczas kręcenia kierownicą bądź podczas jazdy po nierównościach. Kolejny sygnał, którego nie należy bagatelizować, to problemy z utrzymaniem kierunku jazdy. Jeżeli zauważymy, że koła samochodu nie reagują na ruch kierownicą, przez co skręt, a także jazda na wprost jest utrudniona, to jest to znak zużytej maglownicy. Co więcej, zaniepokoić powinien nas wyciek płynu z przekładni kierowniczej.
Kiedy naprawa, regeneracja, a kiedy wymiana przekładni kierowniczej na nową?
Jak każda część samochodu maglownica również może się zużywać na skutek codziennej eksploatacji. Jeżeli nie zauważymy nieprawidłowości w jej funkcjonowaniu, ale pojazd ma przebieg ponad 200 000 km, to można zdecydować się na regenerację tego elementu. Dzięki temu nie dopuścimy do poważnych usterek, a także poprawimy komfort jazdy. Trzeba jednak mieć na uwadze, że przekładnia kierownicza i regeneracja nie zawsze będą możliwe. W przypadku usterek mechanicznych konieczna będzie naprawa, natomiast, gdy dojdzie do pęknięcia jej obudowy, jedynym sposobem na przywrócenie sprawności pojazdowi, jest wymiana maglownicy na nową.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana