Kiedy wgniecenie kwalifikuje się jeszcze do usunięcia bez lakierowania?
Usuwanie wgnieceń metodą PDR (Paintless Dent Repair) zyskuje na popularności dzięki możliwości przywrócenia pierwotnego kształtu karoserii bez konieczności lakierowania. Technika ta jest nie tylko mniej inwazyjna, ale też szybsza i często tańsza niż tradycyjne naprawy blacharskie. Jednak nie każde wgniecenie można usunąć tą metodą. Kluczowe znaczenie mają czynniki, które decydują o tym, czy dana uszkodzona powierzchnia kwalifikuje się do naprawy.
Wielkość i głębokość wgniecenia
Jednym z podstawowych kryteriów, które decydują o możliwości usunięcia wgniecenia metodą PDR, jest jego rozmiar oraz głębokość. Wgniecenia o niewielkiej średnicy, które są płytkie, zazwyczaj kwalifikują się do naprawy bez lakierowania. Jeśli jednak wgniecenie jest głębokie lub obejmuje dużą powierzchnię, może okazać się, że blacha została na tyle odkształcona, że nie będzie możliwe jej przywrócenie do pierwotnego kształtu bez ingerencji w powłokę lakierniczą. Istotne jest, aby przed przystąpieniem do naprawy ocenić, czy wgniecenie nie spowodowało trwałych uszkodzeń strukturalnych, które mogą uniemożliwić zastosowanie metody PDR. Usuwaniem wgnieceń bez lakierowania w Gdańsku zajmuje się firma Autobromek Naprawy Powypadkowe & Pdr.
Lokalizacja uszkodzenia
Kolejnym istotnym czynnikiem jest miejsce, w którym doszło do wgniecenia. Uszkodzenia na płaskich powierzchniach, takich jak maska, drzwi czy dach, są zazwyczaj łatwiejsze do usunięcia metodą PDR. Problem może pojawić się w przypadku wgnieceń znajdujących się na krawędziach paneli, w pobliżu przetłoczeń czy na zagięciach blachy. W tych miejscach blacha jest bardziej narażona na uszkodzenia strukturalne i pęknięcia lakieru, co może wykluczyć możliwość zastosowania metody bezinwazyjnej. Dlatego przed podjęciem decyzji o naprawie, ważne jest dokładne zbadanie lokalizacji wgniecenia. Firma Autobromek Naprawy Powypadkowe & Pdr specjalizuje się w wykonywaniu napraw metodą pdr.
Stan lakieru
Kondycja lakieru wokół wgniecenia odgrywa kluczową rolę w kwalifikacji uszkodzenia do naprawy metodą PDR. Jeśli lakier nie został uszkodzony w wyniku wgniecenia, a powierzchnia jest wolna od pęknięć i odprysków, szanse na skuteczne usunięcie wgniecenia bez lakierowania są bardzo wysokie. Jednak w przypadku, gdy lakier wokół wgniecenia jest popękany, odpryśnięty lub złuszczony, istnieje ryzyko, że podczas prostowania blachy uszkodzenia te mogą się powiększyć, co wymagałoby lakierowania naprawionego elementu. Dlatego ocena stanu powłoki lakierniczej jest niezbędnym krokiem przed przystąpieniem do naprawy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana