Artykuł sponsorowany

Kto i kiedy może ubiegać się o dopłatę do odszkodowania?

Kto i kiedy może ubiegać się o dopłatę do odszkodowania?

W Polsce każdego dnia dochodzi do kilkudziesięciu wypadków i kolizji drogowych. Koszty napraw uszkodzonych pojazdów mechanicznych zwykle pokrywa się ze środków pieniężnych pochodzących z ubezpieczenia OC sprawcy zdarzenia. Czasem jednak wypłacone świadczenie okazuje się niewystarczające do sfinansowania całości inwestycji. W takiej sytuacji warto postarać się o uzyskanie dopłaty do odszkodowania. Sprawdź, komu przysługuje do tego prawo.

W jakich okolicznościach można starać się o dopłatę do odszkodowania?

Obecnie coraz więcej osób decyduje się na skorzystanie z opcji wykupu szkody. Warto mieć świadomość, że opcja ta jest dostępna jedynie dla niektórych właścicieli samochodów. Na otrzymanie dopłaty do świadczenia odszkodowawczego mogą liczyć osoby, którym wypłacono zaniżone odszkodowanie z tytułu szkód materialnych powstałych na skutek kolizji albo wypadku komunikacyjnego. Istotny w tym przypadku jest czas nastąpienia wspomnianego zdarzenia. Przyjmuje się bowiem, że powinien on wynosić maksymalnie 3 lata wstecz od momentu rozpoczęcia procesu ubiegania się o wypłatę dodatkowych pieniędzy. W praktyce na ten krok decydują się właściciele, którym przekazana przez ubezpieczyciela sprawcy wypadku gotówka nie wystarczyła na pokrycie całości kosztów naprawy samochodu lub też zniwelowanie innych szkód o charakterze materialnym.

Inne warunki otrzymania dopłaty do odszkodowania

Trzeba mieć świadomość, że uzyskanie dopłaty do odszkodowania z OC jest możliwe wówczas, gdy samo świadczenie zostało już wypłacone (koniecznie w formie gotówkowej) przez ubezpieczyciela. Istotny jest też brak ugody zawartej wcześniej z danym towarzystwem ubezpieczeniowym. Jak wskazują specjaliści z takich przedsiębiorstw, jak firma odszkodowawcza Rzeczoznawcaonline.pl, fakt podpisania wspomnianego dokumentu w praktyce uniemożliwia dochodzenie dalszych roszczeń. Sam proces wykupu szkody przebiega bardzo szybko. Osoba zainteresowana zbyciem swoich praw do uzyskania dodatkowych pieniędzy przesyła kosztorys firmie odszkodowawczej. Po zaakceptowaniu zaproponowanej przez jej pracowników kwoty dochodzi do obustronnego podpisania umowy cesji wierzytelności. Sprzedawca roszczeń otrzymuje przelewem należne środki finansowe w ciągu maksymalnie kilku dni od finalizacji transakcji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.